نام آشنا خودرو ساز رنو در ایران از دیر باز بعنوان یک خودرو اقتصادی در ایران مطرح بوده است .

شرکت رنو رو میتوان یک خودرو  برای استفاده جهت تردد داخلی شهری مناسب دانست ، زیرا تفکر سازندگان خودرو رو در این است که فروش بیشتر برای سازنده با قیمت مناسب امکان این را بوجود می آورد که سیطره یک وسیله اقتصادی در اقصا نقاط دنیا شرکت رنو را یک غول بزرگ صنعتی بکند.

شرکت رنو با توجه به اینکه کیفیتی مناسب دارد ولی لوازم یدکی آن دارای کیفیت متوسط است .

در ایران پس از اینکه رنو 5 توسط شرکت سایپا تولید و مونتاژ گردید ، شرکت فرانسوی رویاهای بزرگتری در سر داشت تا بتواند بازار بکر و دست نخورده ایران را پس از توقف خودرو پیکان رو به تجمل و همچنین یک خودرو فرانسوی جایگزین کند .

رنو با وارد کردن رنو L90  که در تمام دنیا مخصوصا در کشور رومانی و ترکیه به نام داچیا شناخته می شود .

پس از آن یک پلتفرم مناسب و در خور توجه به نام سری مگان Megane در شرکت سایپا جا خوش کرده و چند سالی مهمان شرکت سایپا و شهرهای ایران بود.

 

 

لوازم مگان در بازار ایران بسیار زیاد و با کیفیت های مختلف عرضه می گردد.

شاید بازار خودرو ایران که در مرکز تهران ، می تپد ، میتوان تمامی لوازم آن را در این مرکز تهیه کنید ، ولی اگر بدنبال لوازم اکسسوری رنو و یا لوازم و سرویس مصرفی مانند لنت دیسک ، چراغ جلو و خطر عقب را میتوانید در فروشگاه اینترنتی مایکت کار تهیه نمایید .

اما پس از یک قرارداد مطلوب شرکت های خصوصی بر واردکردن خودروهای لوکس رنو نمودند .

 

خودرو کپچر

این خودرو بر اساس نسل چهارم رنو کلیو و در ادامه استراتژی زبان طراحی جدید رنو که تحت رهبری لارنس ون دن آکر توسعه داده شده بود ساخته شده است.

در طراحی بدنه رنو کپچر از فرم رنو کلیو استفاده شده است. یکی از نکات جالب طراحی این محصول رنو این است که داخل و بیرون خودرو از رنگ بندی دوگانه بهره می گیرد.

رنو کپچر را می توان یکی از کراس اورهای پرطرفدار اروپا دانست که جزو محصولات پرفروش شرکت رنو نیز محسوب می‌شود.

تیم طراحی رنو کپچر بانوان زبادی را در خود جای داده بود به همین دلیل طراحی آن تا حدود زیادی با سلیقه و ذائقه زنان هماهنگ است.

این خودرو دارای امکانات مختلف و شخصی سازی متفاوت در داخل و خارج خودرو است. سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو از نوع مک فرسون و در عقب نیز از توع محور میله پیچشی است.

 

 

انقلاب زبان طراحی محصولات رنو از زمان حضور لارنس ون دن آکر به عنوان ریاست بخش طراحی کاملاً مشهود است.

رنو کپچر نسل جدید نیز از این قاعده مستثنا نیست به خصوص اینکه هدف بازاریابی این خودرو بیشتر نسل جوان بوده است. رنو کپچر از همان پلتفرمی استفاده می‌کند که پیش از این در خودروهای نیسان جوک و رنو کلیو به کار گرفته شده بود.

بنویت بوشارد، مدیر واحد تولید رنو از آن به‌عنوان «کراس‌اوور غیرتهاجمی و کامپکتی» یاد می‌کند که «بسیار کاربرپسند» است.

طراحان رنو برای رنگ آمیزی خودرو از ترکیب دو رنگ استفاده کرده اند تا رنو کپچر را از این نظر از دیگر محصولات بازار متمایز کند. به طور کلی زبان طراحی رنو کپچر به رنو کلیو شباهت زیادی دارد اما در عین حال ویژگی های این دو خودرو تفاوت هایی نیز با همدیگر دارند.

 

رنو 

 

رنو سافران

رنو سافران ، یکی از خودروهای سدان که وارد در ایران گردید و تعداد کمی در ایران فروش رفت زیرا این خودرو در زمانی وارد شد که خودروهای لوکس هیوندا ، تویوتا ؛ کیا از از زیادی برخوردار بودند و اجازه عرض اندام به سدان فرانسوی نداد.

با این وجود رنو در سال ۲۰۰۸ نام سافران را در برخی بازارها مانند چندین کشور حوزه خلیج فارس و همچنین ایران دوباره زنده کرد. البته این خودرو بر پایه خودروی سدان SM5 ساخت رنو سامسونگ موتورز به عنوان یکی از شرکای تجاری رنو بود که در سال ۲۰۰۹ در مکزیک هم به فروش رسید.

 

 

رنو سافران عرضه شده به بازار ایران دارای موتورهای ۲۵۰۰ سی سی ۶ سیلندر و ۲۰۰۰ سی سی ۴ سیلندر بود که به ترتیب ۱۷۷ اسب بخار و ۱۴۰ اسب بخار قدرت داشتند. همچنین این موتورهای قابلیت تولید ۲۳۳ و ۱۹۱ نیوتن متر گشتاور را دارا بودند.

همچنین جعبه دنده استفاده شده در این مدل از نوع ۶ سرعته اتومات و ۵ سرعته اتومات CVT بود. این محصول توسط شرکت نگین خودرو وارد بازار ایران شد.

 

رنو کلیوس Koleus

کولیوس این شاسی بلند تحقیقات نوآوری کره جنوبی و فرانسه در زمانی به ایران وارد گردید که محصول هیوندای با برند سانتافه قلب بازار ایران را هدف گرفته و رخصت به نسل اول کلیوس نداد و چه بسا میتوانست با درایت بهتر وارد کننده این خودرو جایی در بازار از آن خود کند.

بعد از مدتی کم که یک نسل ساده و Low Option  کولیوس یک پلت فرم زیبایی را وارد بازار دنیا کرد که اکنون این خودرو SUV زیبا نیز یک لوکس شاسی بلند محاسبه می شود .

اولین نسل از رنو کولیوس توسط مهندسین رنو طراحی و با همکاری شریک تجاری این شرکت یعنی نیسان ژاپن توسعه داده شد.

بخش عمده تولید این خودرو در سایت تولیدی رنو سامسونگ موتورز در پوسان کره جنوبی انجام می‌شد.

این مدل بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ توسط این شرکت فرانسوی و شرکای تجاریش تولید و به بازار عرضه شد. رنو کولیوس در سایت‌های بوسان (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶) در کره جنوبی، چنای هند (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶) و مسکو در روسیه (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) تولید می‌شد.

 

این محصول جدید رنو از سال ۲۰۱۶ تاکنون در سایت‌های بوسان در کره جنوبی و سایت تولیدی ووهان در چین تولید می‌شود و در بازار کره جنوبی با نام رنو سامسونگ QM6 به فروش می‌رسد.

رنو کولیوس در مدل‌های Life ، Zen ، Intens و Initiale Paris به فروش می‌رسد و امکاناتی همچون صفحه نمایش لمسی، سیستم R-link 2 رنو، پارک خودکار، سیستم ترمز اضطراری، دستیار شروع به حرکت در سربالایی، هشدار نقاط کور راننده و کروز کنترل انطباقی را شامل می‌شود.
از دیگر امکانات این شاسی بلند رنو می‌توان به استارت دکمه‌ای بدون کلید، نورپردازی داخل کابین، سیستم تهویه هوای دوگانه، سانروف پانورامیک، سیستم گرم‌کن تهویه صندلی‌های جلو، بازکن خودکار درِ عقب خودرو با استفاده از سنسور، سیستم صوتی Bose به همراه ۱۲ اسپیکر و پورت USB ، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژ آلومینیوم، دستگیره‌ها و تریم خارجی شیشه‌ها از نوع کرومی و آنتن بال‌کوسه‌ای اشاره کرد. همچنین صندلی‌های عقب خودرو قابلیت تا شدن و افزایش فضای بار خودرو را دارا هستند. نسل دوم رنو کولیوس موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شد.

 

 

رنو تالیسمان

رنو تالیسمان ، یک خودرو لاکچری سدان و با قیمت مناسب را میتوان این خودرو اروپایی را نام برد که دارای آپشن متفاوت و ظاهری آراسته است .

لوازم مصرفی ، دیسک جلو ، دیسک عقب ، لنت و سرویس های دوره ای را در فروشگاه اینترنتی مایکت کار جستجو نمایید .

کلمه Talisman در لغت به معنای "طلسم" است و به چیزی اطلاق می شود که قدرتی جادویی دارد و خوش یمن است. دلیل نامگذاری این خودرو به نام تالیسمان این است که هر دو مفهوم "حفاظت و قدرت" در ان گنجانده شده و از سویی دیگر کلمه ای است که همه مردم دنیا می توانند آن را به سادگی تلفظ کنند.

رنو این خودرو را مانند رنو اسپس کراس اوور برای بازار کشورهایی که فرمان خودرو در سمت چپ قرار دارد توسعه داده است و هنوز رنو تالیسمان در کشورهایی مانند انگلستان، ایرلند، ژاپن، مالزی و استرالیا عرضه نشده است.

 

نسخه سالن رنو تالیسمان برای اولین بار ۶ جولای ۲۰۱۵ توسط کارلوس گون رونمایی شد و متعاقب آن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ در معرض دید عموم قرار گرفت. رنو تالیسمان یک نسخه ۵ در استیشن یا estate هم دارد که با کد KFD شناخته می شود.

پلتفرم این خودرو به صورت مشترک توسط رنو و نیسان ساخته شده و کد آن CMF-CD است و پس از رنو اسپس دومین خودرویی است که بر اساس این پلتفرم ساخته می شود.

هدف این شرکت فرانسوی از استفاده از این پلتفرم افزایش حجم تولید این محصول است.

این گزیده ای از معرفی محصولات رنو توسط فروشگاه اینترنتی مایکت کار بود و تمامی خریداران میتوانند بهترین کیفیت محصولات را از وب سایت www.myketcar.com  خریداری نمایند .

 

 

برخی از مطالب برگزیده از سایت https://renault-iran.com/

پی نوشته : توسط م. حسامی